Palautus- ja vaihto-oikeus

Palautusoikeus

Verkkokaupastamme tilatuilla tuotteilla kuluttaja-asiakkailla on oikeus peruuttaa tilaamansa tuote tai koko tilaus 14 päivän kuluessa tuotteen saapumisesta vastaanottajalle. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun tuote on vastaanotettu.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi pyydämme ilmoittamaan päätöksestä peruuttaa tuote tai koko tilaus yksiselitteisellä tavalla sähköpostilla info@bestbuddy.fi

Huomioithan myös, että paketin lunastamatta jättäminen Posti toimipisteestä tai Postin pakettiautomaatista ei ole sama asia kuin asiakaspalautus tai -peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista Postin antaman säilytysajan puitteissa, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, veloitetaan 15€ käsittelykuluja.

  • Peruutettu tuote tai tuotteet tulee palauttaa takaisin Bestbuddylle viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä.
  • Tuote tulee palauttaa alkuperäisessä pakkauksessa tai muutoin hyvin pakattuna.
  • Tuotteen tulee olla jällenmyyntikuntoinen. (Mikäli sovitat tuotetta koiralle, olethan huolellinen, että tuotteeseen ei synny sovituksesta tahroja ja siistit siihen mahdollisesti tarttuneet karvat.)
  • Emme tarjoa maksutonta vaihtoa tai palautusta, vaan asiakkaan on kustannettava postituskulut itse.
  • Palautamme kaikki saadut suoritukset koskien peruutettua tilausta (myös toimituskustannukset mikäli koko tilaus peruutetaan), viivytyksettä viimeistään 14 arkipäivän kuluttua palautuneen tilauksen vastaanottamisesta.
  • Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jolla tuote on maksettu, ellei asiakas ole nimenomaisesti suostunut muuhun.

Toimituksen vastaanotettuasi, tarkasta toimitettujen tuotteiden kunto ja virheettömyys sekä varmistu siitä, että toimitus sisälsi kaikki tilatut tuotteet. Sinun tulee tarkastaa verkkokaupan lähetys (tilattujen tuotteiden kunto) välittömästi vastaanottamisen jälkeen tai viimeistään 7 vuorokauden kuluessa vastaanottamisesta. Mikäli havaitset poikkeamia, olethan mahdollisimman pian yhteydessä BestBudyyn asiakaspalveluun (sähköposti info(at)bestbuddy.fi). BestBuddy vastaa tuotteen virheestä voimassaolevan kuluttajasuojalainsäädännön mukaisesti. Jos tuotteen tai toimituksen todetaan olevan virheellinen, on BestBuddylla ensisijainen oikeus kohtuullisessa ajassa korjata virhe tai toimittaa tilalle virheetön tuote.

Voit kieltäytyä vastaanottamasta tuotteen, mikäli tuotteen vaurioituminen on selvästi näkyvissä (esim. tuotteen pakkaus on vaurioitunut). Näissä tapauksissa voit täyttää Postin vahinkoilmoituslomakkeen Postin virkailijan kanssa tai olla yhteydessä BestBuddyn asiakaspalveluun (sähköposti info(at)bestbuddy.fi).

Mikäli olet jo vastaanottanut tuotteen ja huomaat, että tuote on vaurioitunut, ota yhteys asiakaspalveluumme ja kuvaile vahinkoa. Asioinnin helpottamiseksi, otathan valokuvia vahingoittuneesta tuotteesta ja lähetä kuvat osoitteeseen info@bestbuddy.fi  Ilmoitathan sähköpostiviestissäsi tilausnumerosi ja havaitsemasi vaurion tiedot.

BestBuddylla on oikeus kuitenkin pidättäytyä maksujen palautuksesta, kunnes BestBuddy on saanut peruutetun tuotteen takaisin tai kunnes asiakas on osoittanut lähettäneensä tuotteen takaisin. 

Asiakkaalla on huolenpitovastuu vastaanottamastaan tuotteesta. Asiakas on vastuussa aina tuotteen täyteen hintaan saakka sellaisesta tuotteen arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. 

Vaihto-oikeus

Verkkokaupastamme tilatuilla tuotteilla ei ole vaihto-oikeutta, vain 14 vuorokauden palautusoikeus. Mikäli haluat uuden tuotteen tilaamasi tilalle, tulee sinun noudattaa yllä olevia palautusohjeita ja tehdä uusi tilaus normaalisti verkkokauppaamme. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja se tulee palauttaa alkuperäispakkauksessaan. Hyvitämme palauttamasi tuotteen hinnan sinulle, kun olemme käsitelleet palautuksesi. Uusi tilaus maksetaan normaalisti verkkokauppatilauksen yhteydessä.